"Wszystko co lśniło, teraz jest mroźne"

15:40

Co byś zrobił, gdyby zjawy naprawdę istniały? Egzystowały obok ludzi, szukając odpowiedzi na pytanie: Dlaczego są martwi? Ostatnio właśnie ten problem zajmuje myśli Elizabeth Valchar, która jest duchem i nie ma pojęcia jak do tego doszło. Nie pamięta prawie nic z poprzedniego życia. Jest pewna jednego – nie popełniła samobójstwa. Budzi się zdezorientowana na jachcie ojca, w dniu swoich urodzin. Zauważa, że nikt jej nie słyszy. Nikt jej nie widzi. Można by pomyśleć, że odnalezienie ciała dziewczyny będzie zapowiedzią końca jej chwilowego stanu. Nie spodziewa się, że to dopiero początek…


„Ludziom w moim wieku wydaje się, że śmierć nie istnieje. Nastolatki – jak wszyscy wiedzą – na ogół wierzą, że są nieśmiertelne. Jednak ja chyba nigdy nie miałam takiego poczucia”.*


Jessica Warman jest amerykańską autorką trzech znakomitych powieści dla młodzieży. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisania. Ma trzydzieści lat, jest matką dwóch córek i zapaloną uczestniczką maratonów. Wraz z rodziną mieszka w Pensylwanii.


Już od pierwszego rozdziału autorka książki nie pozwala nam się nudzić. Elizabeth Valchar to śliczna, popularna nastolatka, uważana przez większość społeczeństwa także za idealną. Dziewczynę budzi bowiem hałas wydawany na zewnątrz jachtu, na którym dzień wcześniej wraz z przyjaciółmi świętowała swoje osiemnastoletnie urodziny. Nie mogąc wyrwać żadnego z towarzyszy ze snu, postanawia pójść sama, aby odkryć źródło tajemniczego dźwięku. Zamiast nieżywej ryby, która mogła zaplątać się pomiędzy wnykami, przed oczami Liz staje jej własne ciało. Martwe. Bezwładnie pływające w wodzie.

Recenzja została napisana dla portalu Gavran i znajdziesz ją >>tutaj<<.

* Tytuł recenzji, czyli "All that glitters is now cold", który przetłumaczyłam na język polski, był hasłem promującym książkę za granicą. Wybaczcie - po prostu nie mogłam się powstrzymać :D



Również może Ci się spodobać

6 nie zagryzła klawiatura

  1. Brzmi bardzo ciekawie, ale chyba na razie sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś ochoty, a normalnie mam jeszcze tyle do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. niby nie moja tematyka, ale tak kusisz i wiele dobrego słyszałam o tej książce, że pewnie się na nią zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kusisz, oj kusisz, szkoda tylko, że jest tyle nauki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Więcej zachęty już mi nie potrzeba :DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytałam już tą książkę i jestem nią zachwycona. ;D Trochę mi szkoda, że to tylko jednotomówka, ale gdyby było więcej tomów, to książka straciłaby pewnie swój urok. ;>
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl