Nocny stosik #4

15:56

Czyli ogłoszenia parafialne i nie tylko ...

Minęło sporo czasu od kiedy wrzuciłam poprzedni stos i jak pewnie zauważyliście z poprzedniego nie udało mi się zrecenzować około połowy książek, a moje wypocinki na temat powieści teraz prezentowanych w większej mierze są już opublikowane. Jeśli czekaliście na niektóre recenzje książek poprzednich - muszę was przeprosić, jednak potraktowałam je bardziej jako odskocznię. Jeżeli sami recenzujecie, pewnie dobrze wiecie, że trudno napisać coś na temat każdej książki, którą napotkacie i czasami dobrze jest po prostu poczytać :D


Można odnieść wrażenie, że troszkę zaniedbałam bloga. Sama to zauważyłam i staram się konsekwentnie nad nim pracować, jednakowoż momentami czasu brak. Jak pewnie zauważyliście recenzje pojawiają się dosyć często,przy czym muszę podkreślić, że to dzięki mojemu przyjacielowi - harmonogramowi :) Dosyć regularnie komentuję Wasze blogi, a jeśli sądzicie, że na danego przestaję wpadać, to się skarżyć! :D

Jakie zaszły zmiany? Niedawno ujednoliciłam spis recenzji. Doszłam do wniosku, że taki leniwiec jak ja, zapewne po roku nie zrobi z tym porządku, więc teraz alfabetycznie możecie sobie szukać książek w Nocnym Księgozbiorze i Nocnej Filmotece, która na razie jest uboga, ale nad nią pracuję! Nie długo planuję także wprowadzić podział na typ ocen, ale to chyba w przyszłym tygodniu....

A teraz KSIĄŻKI! (podlinkowane przenoszą do recenzji)

1) "Zieleń szmaragdu" Kerstin Gier -  Troszkę się na tą książkę naczekałam i było warto! Jest świetna, lepsza od poprzednich części, ponieważ.... a z resztą, co ja się będę? Marsz do czytania recenzji!! 

2) "Złodziej Dusz" Aneta Jadowska - Egzemplarz od Gavrana. Miłe zaskoczenie i przekonujący debiut. Jestem całkowicie pewna, że po następny tom także sięgnę!

3) "Nawiedzone miasteczko Shadow Hills" Anastasia Hopcus -  Od wydawnictwa Nasza KsięgarniaBardzo dobra, nie za wiele wymagająca młodzieżówka. Fabuła w miarę interesująca, a ja jestem pełna oczekiwań co do następnego tomu.

4)"Zawsze przy mnie stój" Carolyn Jess - Cooke - Od wydawnictwa Otwartego. Powieść jest totalnie wzruszająca. Wzbudza najskrytsze emocje i chociaż właśnie tego od niej wymagałam, to i tak mnie zaskoczyła.

5)"Lewiatan" Scott Westerfeld - Od wydawnictwa Rebis. Jedna z lepszych powieści steampunk'owych, które czytałam. Dla każdego, niezależnie od wieku czy płci!

6) "Behemot" Scott Westerfeld - Od wydawnictwa Rebis.  kontynuacja "Lewiatana", już za mną, więc mogę zdradzić, że ani trochę nie jest gorsza od swojej poprzedniczki! Recenzja w przyszłym tygodniu.

7) "Wybrańcy" Kristin Cashore -  Od wydawnictwa Nasza Księgarnia. Wcześniej czytałam "Iskrę" i chociaż obydwie opowidają o całkowicie odmiennych bohaterkach, ale osadzonych w podobnych realiach, książka była bardzo milą lekturą ;)

8) "Klątwa Tygrysa" Colleen Houck - Od wydawnictwa Otwartego. Ach! Cykl zapowiada się znakomicie! Autorka przytaczając indyjską mitologię, sprawiła, że powieść była jakby ... nowatorska.

9) "Hyperversum" Cecilia Randall -  Od wydawnictwa Esprit. Dwa słowa - wciągnęło mnie - dosłownie!

10) "Dobrani" Ally Condie - Poruszająca powieść, pertraktująca o wielu dylematach, poruszająca sprawę świata idealnego - bardzo dobra antyutopia!

11) "Pomiędzy światami" Jessica Warman - Od Gavrana. Świetna powieść o duchach i nie tylko. Znakomita, jeśli chodzi o delikatne poruszenie w powieści problematyki dorastania nastolatków i życiowych wyborów.

12) "Zapomniane" Cat Patrick - Także od Gavrana. Jedna z lepszych książek, które czytałam. Interesujący pomysł na fabułę i "żywi" bohaterowie... cud miód i nie tylko :P

13) Czerwona Piramida - Cóż... autorstwa Rica Riordana, więc niby wiedziałam czego się spodziewać, ale autor i tak mnie zaskoczył.... recenzja niedługo.

14) Młot Edenu Ken Follet - Od wydawnictwa Albatros. Nie znam autora, ale wiele dobrego o nim słyszałam, a akurat mam chęć na coś w tym gatunku, więc nic tylko....


Czytać, pisać, czytać, pisać, pisać, czytać, czytać ..... 




***


Za oknem wiosna, już nikt mnie nie doluje, że ma ferie, a moje się skończyły, a święta już niedługo! Czego bardziej nie możecie się doczekać? Świąt, czy może dnia wagarowicza?

Tradycyjnie dziękuję za wszystkie komentarze i miłe słowa - jesteście boscy! Cieszę się, że czytacie. To dla mnie w pewien sposób komplement i czuję się -no cóż.. - dumna!
 Tak więc Endżoy!!

Również może Ci się spodobać

23 nie zagryzła klawiatura

  1. Wspaniały stosik, zazdroszczę :) "Zieleń szmaragdu" jest wspaniała, tak samo jak dwa pozostałe tomy. Sama niedawno ją zakupiłam i już przeczytałam :) Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Zapomniane, czekam na Hyperversum i nie moge się doczekać, gdy w moje ręce trafi klątwa tygrysa ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny stosik. Również czytałam "Klątwę Tygrysa" i mi też się bardzo podobała. Trylogii Gier jeszcze nie zaczęłam i cały czas poszukuję.
    Och, wyczekuję świąt, w Dzień Wagarowicza niestety mam przedstawienie i cóż obowiązkowo muszę być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne dobytki. Jestem szczególnie ciekawa niektórych pozycji, dlatego będę z niecierpliwością czekała na ich recenzje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podkradłabym duuużo pozycji, np. wybrańczy, zieleń szafiru czy hyper versum ale mam zbyt duży stosik już :D
    A tak dodatkowo to zostało dokładnie 58 dni do targów książki więc zapewne dużej liczbie osób stosiki wzrosną :)
    Już niemogę się doczekać kolejnej recenzji, okładka Behemot mnie zachęca ale zależy jeszcze co jest w środku :)

    Pozdrawiam,
    Pati ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny stos :D Widzę wiele ciekawych książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładny stos ;) Czerwona piramida jest świetna, jak wszystko od Riordana. Hypereversum! mm, poluję na to. Ogólnie fajne zdobycze ;)
    Zapraszam też do mnie - percowato.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny stosik! Skoro podobał Ci się styl Scotta Westerfelda to polecam jej antyutopijną serię "Brzydcy, Śliczni, Wyjątkowi" - już dość dawno temu wydana, ale świetni się ją czytało. Poszukać możesz jej w biblio.
    Bardzo sympatyczny stosik ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż za piękne stosisko! :D
    Zazdroszczę Ci i z chęcią podkradłabym "Złodzieja dusz", "Pomiędzy światami", "Zapomniane", "Hyperversum", "Lewiatana" i "Nawiedzone miasteczko Shadow Hills". :D "Zawsze przy mnie stój" mam już od dawna zakupione, ale jeszcze niestety się za to nie zabrałam, ale po Twojej recenzji już nie mogę się doczekać. :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż szkoda wyliczac co bym Ci podkradła! Bądź dobra i się podziel! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ zazdroszczę ci "Klątwy tygrysa". Wspaniałe stosiki co do "Zapomnianych" to podzielam twą opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach, zazdroszczę "Klątwy tygrysa"! *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się, Zieleń szmaragdu jest świetna, zazdroszczę Zapomnianych. Super stosik.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super stos, podebrałabym większość pozycji :P:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tak patrze na ten stosik to albo zazdroszczę albo ciesze się, że Ci się podobała jakaś książka bo jest naprawdę dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne nabytki.:) Przypomiałaś mi, że muszę poszukać "Lewiatana" i "Behemota".

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny stosik! Czytałam już wiele z tych książek, niektóre czekają na półce, a do tych drugich mam jak najlepsze oczekiwania :)
    Miłego czytania pozostałych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny stos <3
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mogę wziąć wszystkie? Chociaż, Hyperversum zostawię, bo już mam. Po inne przyjdę w najmniej spodziewanym momencie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo podkradłabym kilka książek, chociażby "Klątwę Tygrysa" i "Zapomniane". Dobry stosik :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny stosik. Chętnie podkradłabym Ci parę pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny stosik. Parę pozycji czeka także na mojej półce, a na niektóre nadal czekam :)

    Pozdrawiam i życzę przyjemnej lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny stosik, za chwilę zerknę na kilka recenzji :). Ciekawa jestem jak wygląda Twój harmonogram :). A co do Twojego pytania to ja nie mogę się doczekać majówki! Już sobie wyobrażam to nadrabianie zaległości czytelniczych i filmowych ;). Ale z wymienionych przez Ciebie okazji to zdecydowanie bardziej czekam na święta, bo Dzień Wagarowicza to tylko jeden dzień i niestety nie jest traktowany przez nauczycieli całkiem ulgowo.

    OdpowiedzUsuń

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl