Nocny Cień oTAGowany !

21:13



Postanowiłam wreszcie odpowiedzieć na pytania moich oprawców, coby więcej ich nie przybywało. Powiem Wam, moi drodzy, że całkiem niezłe grono już zdążyło się zebrać, a to wszystko dlatego, że ostatnimi czasy mój grafik zajęć jest dość napięty. Nie przedłużając, oto moje odpowiedzi na pytania GosiarelliGumciobookiMoniRuczki oraz Blueberry



Wcześniej jednak jeszcze garść zasad:


1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez 'Taggera' i odpowiedzieć na nie na swoim blogu.
2. Po odpowiedzeniu na zadane pytania wybierasz nowe 11 osób do TAGowania i piszesz je w swoim w poście.
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu i piszesz je w swoim TAGowym poście.
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przez Ciebie.
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób.
6. Poinformuj wypisane osoby, że zostały oTAGowane.


Pytania od Gosiarelli:

Jak zaczęła się Twoja książkowa miłość?
Muszę przyznać się, że jeszcze w piątej klasie podstawówki nie poczytywałam tak "namiętnie" książek. Ot - przyjemność jak ich wiele. Zaczęło się to dopiero pod koniec szkoły podstawowej, gdy w swoje łapki dorwałam trylogię Atramentowego serca, którą poleciła mi moja nauczycielka języka polskiego. Później przyszedł czas na Zmierzch, który na krótką chwilę zawładnął moim sercem, aby później na trwałe oddać je innym powieściom.

Ulubiona potrawa?
Właściwie jest kilka potraw, które lubię jeść bardziej, ale takiej "ulubionej, ulubionej" nie mam.
Nad wszystko inne jednakże przedkładam desery. To moja ulubiona  pora posiłku ;)

Masz jakiś zabawny rytuał?
Właściwie to tak, mam. Zawsze kiedy kupuję nową książkę, to musi ona swoje odczekać. Gdy zabieram się do czytania, pierwsze co robię, to przez chwilę wpatruję się w okładkę, przeglądam jaka czcionka została użyta i tym podobne. Dopiero później pozwalam sobie na rozpoczęcie czytania. Gdy skończę, to zawsze ja, muszę odłożyć nową zdobycz na swoją półeczkę. Już nie raz dąsałam się na brata, że zrobił to przede mną, bo nie miał prawa XD

Jakie trzy przedmioty zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?
Laptopa z super- zasięgiem. Namiot od Harrego Pottera i ładowarkę słoneczną, aby mieć na co zasilać laptopa XD

Na jaki dzień w roku czekasz z utęsknieniem?
Gdyby była to zima, to powiedziałabym Ci, że na ostatni dzień szkoły, bo to właśnie w połowie roku szkolnego najgorzej znoszę takowe obowiązki XD Zwykle, jednak nie czekam na nic. Co ma być to będzie,  a odliczanie czasu to marnotrawienie energii. 

Opowiedz o swoich planach wakacyjnych
Właściwie to moje wakacje zaczynają się już w połowie czerwca, bo wtedy wyjeżdżam z klasą na tydzień do Londynu. Reszta jak zwykle wyklaruje się dopiero w czerwcu - lipcu, lub przybędzie z zaskoczenia. Nigdy nie planuję takich rzeczy z terminarzem w ręku. Najwięcej radości sprawia mi mała przygoda pod namiotami z przyjaciółkami, którą odbywamy już od jakiegoś czasu.

Największym marzeniem jest....
Spełnienie się wszystkich pozostałych XD A tych od wyboru do koloru, a jeszcze gdyby się co rusz nie zmieniały !

Audiobook czy Ebook?
Ebook! Nie lubię słuchać audiobooków, ponieważ to już całkowite odejście od zwykłej książki. Przeszkadza mi także w wyobrażaniu sobie wszystkich wydarzeń opisanych przez autora. Czuję się tak jakbym oglądała film z lektorem, w którym popsuł się obraz.

Ulubiona piosenka na dzień dzisiejszy?



Najzabawniejsza książka, jaką czytałaś to..?
Bardzo lubię takie powieści, w których pojawia się humor, więc jest mi trudno polecić jakąś konkretną... Mógłby być to bez wątpienia cykl Gail Carriger Protektorat parasola. Polecam go wszystkim, spragnionym łez szczęścia !

Najgorsza książka jaką czytałaś to?
Lena w chmurach. Przez tą powieść przez okrągły rok nie przeczytałam żadnej książki polskiego autora. Dopiero później zaczęłam zachwycać się Achają, która pokazała mi, że nie warto przez jednostkę spisywać na stratę wszystkich innych.

Pytania od Gumciobooka:

Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Powiem szczerze, że nienawidzę tego pytania. Jest ono tak trudne, że zawsze muszę się pięć minut zastanawiać, czy aby na pewno akurat jest to dobra odpowiedz. Czytałam wiele książek, które przypadły mi do gustu. Moją jedną z bardziej wyrazistych cech jest to, że zwykle czytam powieść wypożyczoną z biblioteki, albo pożyczoną od koleżanki i dopiero kiedy się do niej przekonam, to ją kupuję. Tak więc na mojej półeczce znajdują się zazwyczaj same perełki. Ulubione książki, a może raczej cykle, wyróżniam na podstawie tego, ile razy do nich wróciłam. Tak więc na pewno będzie to Harry Potter oraz Kate Daniels. Mogłabym wymienić także serię o Mercedes Thompson, ale wtedy musiałabym wspomnieć też o Igrzyskach śmierci i cyklu Imienia Wiatru, więc tego nie zrobię :-P 

Z jaką autorką chciałabyś się spotkać?
Hmmmm.... Właściwie to chyba z żadną. Na razie XD

Jaka była Twoja pierwsza przeczytana książka?
"Mały Książę" - tak mi się wydaje. Ubóstwiam ją do dziś. Zawsze znajdę jakąś czarującą sentencję.

Marzyłaś kiedyś, żeby napisać książkę?
Ba! I to nie raz! Chwilowo jednak dałam sobie z tym spokój, ponieważ nie mam pomysłu na żadną taką, którą sama bym przeczytała i postawiła u siebie na półeczce XD

Gdzie chciałabyś najbardziej pojechać?
Z miejsc, w których nie byłam lub się nie wybieram, to były by to Stany Zjednoczone. Zawsze marzyłam, aby zwiedzić je wzdłuż i wszerz. Jest coś takiego, co mnie ciągnie do tego kraju. 

Jaki gatunek książek jest Twoim ulubionym?
Proste - fantastyka. Szeroko pojęta. Dochodzi do tego science - fiction, jednak do paranormalu nie pałam miłością. Lubię także kryminały, horrory i thilerry. Do obyczajówek i romansów podchodzę z ostrożnością. Czasami trafi się jakiś "ciekawy" dramat. Gdy czuję, że coś mnie napada poczytuję także książki popularnonaukowe czy też tak samo tematyczne gazety.

Czy kupiłaś kiedyś książkę, patrząc tylko na jej okładkę?
Nie. Jednak, gdy bardzo spodoba mi się książka, zwykle zawsze patrzę na notę od wydawcy, ale bardzo dobrze wiem, że jej zakup już jest przesądzony ;)

Jakie masz plany książkowe na ten miesiąc?
Ogromne. Jak zwykle z resztą. Zamierzam zabrać się za Dallas'63, które dostałam od przyjaciółki na urodziny. Jutro najpewniej sięgnę po Ucztę Dusz, a w maju nie ominie mnie: Syrena, Robokalipsa i Ognisty tron.

Czy kiedyś przeczytawszy kilka stron książki, od razu ją rzuciłaś i nigdy do niej nie wróciłaś?
Tak. Były to bodajże Przygody Tomka Sawyera, których wręcz nienawidziłam. Podobny stosunek miałam do kilku innych lektur i powieści, które przypominają mi źle napisane Fan Fictiony.

Jaką książkę aktualnie czytasz?
Jest to Nieśmiertelny autorstwa Catherynne M. Valente. 

Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja powieści książkowych?
Nie mam takich. Jednak znalazłoby się wiele książek, które lubię, a powstały ich ekranizacje :-P


 Od Blueberry:

Jakie jest twoje motto, złota myśl którą kierujesz się w życiu?
Zawsze może być gorzej. XD

Skąd wzięła się nazwa twojego bloga?
"Nocny Cień" powstał, ponieważ większość książek czytam nocą, a gdy mam włączoną lampkę, rzuca ona cień książki... Wtedy wydawało mi się genialne, a teraz jest dla mnie raczej zabawne i cały czas oryginalne, ponieważ chciałam uniknąć sytuacji, gdzie nazwa mojej działalności będzie ginąć w morzu takich samych.

Jaki jest twój ulubiony czarny charakter?
O rany. Chyba takiego nie mam. Wcześniej był to Deamon z serialu "Pamiętniki Wampirów", ale jakoś mu to przestało wychodzić. Na chwilę obecną mam zapotrzebowanie na czarne charaktery XD 

Jakiego autora cenisz najbardziej i za co.
Cenię Patricka Rothfussa za "Imię wiatru " i kontynuację. Książka ma klasę i pokazuje poziom jaki powinna reprezentować fantastyka jako gatunek. 

Jak spędzasz swój wolny czas(poza czytaniem)?
Spędzam go zazwyczaj na nauce lub pisaniu. Lubię także spotykać się ze znajomymi oraz oglądać filmy i szukać nowych wyzwań.

Jaka jest najbardziej szalona rzecz którą zrobiłaś do tej pory w całym swoim życiu?
Najbardziej szalona? Zależy kogo byś zapytała, to niektórzy moi znajomi powiedzieliby, że z natury hestem spokojna, a inni, że lubię żyć "na luzie" i bezstresowo :) Nie pamiętam niczego takiego. Przypomina mi się tylko kilka pewnych epizodów, o których lepiej nie wspominać...

Masz osobę, którą się inspirujesz, jeśli tak to kto to jest?
Jest wiele osób, które za pewne rzeczy szanuję, lub za co je podziwiam. Nie stanął jednakże na mojej drodze jeszcze nikt, kto by mnie zainspirował.

Ulubione miasto?
Brak..? Lubię Paryż, bo gdy do niego trafiłam całkowicie zniszczył moje wyobrażenie o nim, dzięki czemu stał się jeszcze bardziej realny.

Najcenniejsze są dla ciebie...?
Chwile, w których czuję się spełniona, lub w których dokonuję czegoś, co wcześniej było dla mnie niemożliwe.

Pytania od Moni:

Jest taka rzecz, której nie możesz się oprzeć? Jeśli tak to co to jest?
Czekolada. Nigdy nie mogę się oprzeć, aby nie sięgnąć po jeszcze jeden kawałek...

 Gdybyś mogła/mógł zmienić coś w swoim życiu to co by to było?
Nic. Są rzeczy, które się dzieją, abyśmy się czegoś nauczyli. Inne wywołują skutki, które są dla nas dobre. Zmieniając jedną rzecz, zmieniłabym wszystko, a lubię myśleć, że nawet jeśli popełniam błędy, to są one moją decyzją, chociaż nie koniecznie trafną.

Największa katastrofa książkowa z jaką miałaś/miałeś do czynienia, czyli książka, której nie dało się przeczytać.
Największą katastrofą był Zmrok, który teoretycznie miał być pastiszem Zmierzchu,a w praktyce wyszło z tego wielkie **. ( W * wstaw sobie najgorsze słowo, jakim kiedykolwiek udało Ci się opisać książkę).

 Jakie było Twoje największe marzenie w dzieciństwie.
Moim największym marzeniem było zostać gwiazdą znaną na całym świecie. Cóż.... można powiedzieć, że moje plany gruntownie się zmieniły :-P

 Kosmetyk, który musi być w Twojej kosmetyczce to...
Pomadka ochronna jest po prostu niezbędna.

 Masz książkę, bez której nie wyobrażasz sobie życia? Jaka to pozycja?
Tak. Jest to cały cykl Kate Daniels, który nie raz poprawia mi humor i nie tylko.

 Najcudowniejsze miejsce na Ziemi to Twoim zdaniem...?
Mój zaciszny pokoik, gdzie zawsze czuję się najlepiej. 

 Chodzisz do biblioteki czy jesteś typem człowieka, który musi mieć swoje książki ?
I jedno i drugie. Kocham biblioteki, ponieważ dają mi możliwość zapoznania się z literaturą, o której jeszcze ani razu nie słyszałam. Lubię też mieć swoje ulubione pozycje pod ręką, zawsze wtedy, gdy będę chciała do nich wrócić.

Jakiego gatunku muzyki słuchasz najchętniej, a jakiego po prostu nie trawisz?
Nie trawię techno. Lubię regge, pop czasem rock. Lubię szukać nowych "smaczków"^^.

Zdarzyło CI się napisać recenzje z której nie jesteś dumna/dumny :P ?
Zdarzyło mi się napisać recenzję, z które byłam dumna ^^. Bardzo dużo od siebie wymagam i często jest tak, że kilka razy czytuję swoje wypocinki i szukam wszelakich błędów, a i wtedy nierzadko nie jestem zadowolona...

Pytania od Ruczki:

 Czy próbowałaś/eś swoich sił w pisaniu (opowiadań itp)?
Tak. Większość jednak już nie istnieje, ponieważ nie byłam z tego należycie zadowolona.

 Okładki połyskujące czy matowe? :D
Obojętnie. Byleby książka była siebie warta.

 Serie czy pojedyncze książki?
Lubię serie, ponieważ wtedy po kilka razy mogę wracać do ulubionego cyklu. Pojedyncze książki także są w porządku, ponieważ wtedy nie istnieje ryzyko, że nie poznam końca XD

Czytanie w ciszy czy przy muzyce?
W ciszy. Aczkolwiek jeszcze zależy jakiej muzyce. Nie lubię na przykład czytać przy włączonym telewizorze, bo bardzo mi przeszkadza, ale jak po cichu włączę sobie "swój" kawałek, to nie robi mi to różnicy. Jak czytam, to i tak nie ma niczego wokół ^^.

 Czy często powracasz do przeczytanych już książek? Podaj przykład takiej książki.
Tak. Jest ich wiele, na przykład wcześniej wspomniana seria o Mercedes Thompson, czy też "Protektorat parasola"/

 Czy zdarza Ci się płakać lub śmiać nad książką?
Tak, nawet często. To jeden z czynników, po którym poznaję, że książka jest siebie warta.

 Zakładki czy zaginanie rogów?
Zdecydowanie zakładki. Nienawidzę, gdy ktoś niszczy książkę, zaginając rogi i sama tego nie praktykuję.

 Zdarzyło Ci się przesiedzieć całą noc nad książką?
Tak, ale raczej większość nocy, a nie całą, a gdyby ktoś znajomy mi to powiedział prosto w oczy, to bym się wyparła XD

 Czy próbujesz zarazić czytaniem swoich bliskich i znajomych?
Jak wiadomo - z kim przystajesz, takim się stajesz, więc nie. Większość moich znajomych czyta, raczej poruszam się w takich kręgach. Jeśli tego nie robią, to nie jest to moja sprawa i mi to nie przeszkadza. Każdy ma swoje zajęcia, hobby czy pasje, a jeśli bym kogoś "zmuszała" do lektury, to nie byłoby już to samo uczucie, które zawsze towarzyszy mi ;-)

***
Czasami pominęłam pytanie, ponieważ już wyżej na nie odpowiedziałam. Mam nadzieję, że moi oprawcy będą zadowoleni. Bardzo dziękuję za wytypowanie mnie do zabawy. Jesteście świetni i ubóstwiam Was za to ;)

Większość osób, które znam już brało udział w oTAGowaniu, więc prywatnie nie widzę sensu na kolejne typowanie. Jeśli ktoś ma ochotę, to proszę bardzo! To świetna zabawa i jeśli tego nie robiliście to osobiście Was zapraszam! Powyżej macie pytań od wyboru do koloru ;)  







Również może Ci się spodobać

13 nie zagryzła klawiatura

  1. Ciekawe pytania/odpowiedzi. I ogółem fajna zabawa, ja wezmę w niej udział jakoś na dniach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna jest ta zabawa, bo można się o innych tyle dowiedzieć ;) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Więc czekma na Twoje odpowiedzi Cassiel ;-)

    Też tak myślę Dusiu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię tę piosenkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za odpowiedzenie na moje pytania :) dużo osób cię otagowało :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. W ogóle ostatnio namiętnie słucham Florance and the machine - mają świetne brzmienie!

    Ależ nie ma za co Gumciu :) Swoją drogą, były ciekawe.

    Dużo, dużo. Na początku się cieszyłam. Odpowiadałam na nie bite 2h, więc stopniowo uczucie radości się zmniejszało XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, że na moje pytania też odpowiedziałaś :) Przy tylu osobach, które Cię oTAGowały nie spodziewałam się tego, także jest mi miło :)
    A odpowiedzi ciekawe :) Zaginania rogów także nie lubię! Pedantycznie dbam o książki, po niektórych nawet nie widać, że były czytane ;D
    Fajna historia z nazwą bloga :) Muszę przyznać, że też się nad tym zastanawiałam (tzn. skąd pochodzi Twoja), bo bardzo mi się spodobała, jak pierwszy raz tutaj trafiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubię tego typu zabawy, bo pozwalają lepiej poznać innych blogowiczów :)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. "Mały Książę" - także uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ruczek - jak wcześniej - nie ma za co ;) Odpowiadanie na pytania było dość męczącą przyjemnością, ale jednak :-P

    Sheti - prawda? Świetna książka. Taka bajka filozoficzna, którą z wiekiem rozumie się coraz bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja Małego Księcia nie trawię... ale jak każdą lekturę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie mam awersji do lektur jako takich, a do słowa "lektury". Nie lubię czytać, gdy ktoś mi karze. Jestem całkowicie pewna, że kiedyś sama bym po tę książkę sięgnęła, a jak mi ktoś "karze", to włącza mi się automatycznie przełącznik i nie najlepiej do niej podchodzę XD

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie czytało mi się twoje odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl