"Jest pierwszy dzień listopada, więc dzisiaj ktoś umrze.”

23:17

Nie spodziewałam się tego, co zastałam w książce ani po przeczytaniu opisu, ani po lekturze Drżenia. Co ma jedno z drugim wspólnego? Już wyjaśniam.

Nie jestem fanką pani Stiefvater. W żadnym stopniu się do takiej grupy nie zaliczam. Z jej tworów przeczytałam tylko wcześniej wspomniane Drżenie i jakoś tak przygoda z tą pisarką przeminęła. Wyścig śmierci zaś zaciekawił mnie swym opisem jeszcze przy zapowiedziach, a ja wiedziałam że później niż prędzej, ale po tę książkę na pewno sięgnę. 

Jestem pod wrażeniem.
Wyścig śmierci to bowiem naprawdę interesująca młodzieżówka, posiadająca wszystko to, co może zauroczyć w Drżeniu (interesujące pióro autorki, barwnych bohaterów, drugie dno powieści), ale też o wiele więcej. Może dlatego, że jest to jednoczęściowa powieść? Może właśnie dlatego książka ta bombarduje wszystkim tym, co zapewne jest rozwodnione na trzech tomach Drżenia

Powieść Stiefvater potrafi oczarować opisem potężnych, przerażających lecz też zarazem intrygujących koni wodnych. Interesująca interpretacja podań i legend to bynajmniej nie wszystko, co można tutaj znaleźć. Jest też lekko, delikatnie wręcz zarysowany wątek romansowy, który w powieści młodzieżowej nie przeszkadza, nie zawadza, a wyśmienicie wpasowuje się w fabułę, w akcję, gdzie bohaterowie poszukują własnej drogi i na przekór wszystkiemu chcą osiągnąć to, czego pragną. 

Lecz czy to, czego pragniesz, zawsze jest tym, czego potrzebujesz?

Maggie Stiefvater w swojej powieści pokazuje czytelnikom, że nie. Stawia swoim postaciom wysoko poprzeczkę, rzuca kłody pod nogi, a jednocześnie kibicuje im z zapartym tchem, tak samo, jak czytelnik śledzący akcję. Żonglując emocjami, wzbudza miłość, złość, strach. 

Nie napiszę Wam, że już dawno czegoś takiego nie czytałam. Za to napiszę, iż częściej chciałabym widzieć M. Stiefvater w tym wydaniu, gdzie, nie gubiąc ani równowagi, ani wątku, autorka potrafi przekazać coś głębszego, ważniejszego, wzbudzić refleksję.

tytuł: Wyścig śmierci
autor: Maggie Stiefvater
tytuł oryginału: The Scorpio Races
wydawnictwo: Wilga
data wydania: 3 października 2012
ISBN: 9788325905828
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier

Również może Ci się spodobać

5 nie zagryzła klawiatura

  1. Książkę mam w planach, ale jakoś nie mogłam się zebrać do jej lektury :P Widać potrzebowałam mentalnego kompa pod postacią Twojej recenzji, aby szybko zmienić ten stan rzeczy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to miło mi to słyszeć. :)
      Mam nadzieję, że niedługo przeczytam u Ciebie recenzję "Wyścigu...". :)

      Usuń
  2. Tę książkę z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam autorkę...chętnie bym powróciła do jej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka stoi jeszcze nietknięta na półce, muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl