Krew Olimpu przelana, a więc czas na... Magnusa Chase'a

17:38

Blairowskie przemyślenia i rozważania na temat kolejnych książek Ricka Riordana

Źródło


Jesteście fanami powieści Ricka Riordana? Skończyliście swoją wspaniałą, emocjonującą przygodę z Krwią Olimpu, ostatnią częścią cyklu o naszych znakomitych, odważnych herosach? Nie możecie się doczekać pierwszego tomu następnej trylogii, a jednocześnie jesteście też spragnieni rozmowy o dręczących Was wątkach/ wydarzeniach, które zostały opisane w niedawno wydanej powieści Ricka? Potraficie odpowiedzieć twierdząco na przynajmniej połowę wypisanych wcześniej pytań? Bardzo dobrze! Oznacza to, że jesteście świetnymi kandydatami do rozmowy, jakim spoilery nie straszne, a spekulowanie o następnych wydarzeniach bardzo bliskie. :)


Oczywiście istnienie tego posta nie oznacza, że recenzja Krwi Olimpu na Nocnym Cieniu już się nie pojawi. Jeśli dobrze pójdzie, w momencie, kiedy będziecie czytać te słowa, napisany przeze mnie tekst będzie redagowany przez wspaniałą redakcję w Gavranie. Aczkolwiek, jak niektórzy wiedzą (bo śledzą fanpejdża, którego ostatnio zalewałam spamem o książkach Ricka i Bishop), zarówno przed wydaniem jak i po przeczytaniu, powieść Ricka Riordana wywoływała we mnie niemałe emocje. Pierwszym tego powodem był fakt, że czułam się tak, jakby coś się kończyło. Może niekoniecznie jakiś rozdział w moim życiu, chociaż przyznaję, że cykl o przygodach Percy'ego i ferajny był naprawdę bardzo ważnym promyczkiem w ciemności wielu nie najlepszych książek. Ukochani bohaterzy, łapiące za serce wydarzenia, mknąca szybko akcja i niezwykle wciągająca fabuła - czego można chcieć więcej? A każdy z tych elementów pojawiał się w powieściach Ricka! Ten pisarz to mój Mistrz, to jedno jest pewne. Tak więc musicie zrozumieć, że jedna recenzja, chociaż pojawi się i tutaj, i na zaprzyjaźnionym portalu, to niewiele w obliczu ogarniającego mnie fanowskiego szaleństwa i pragnienia dzielenia się wrażeniami. 

Tym bardziej, że jest o czym spoilerować!


Źródło
Już drżę z niecierpliwości, żeby dowiedzieć się, jakim charakterkiem będzie Loki! *_*

Na czele Wszelkich Spoilerów do Książki ever oczywiście wysunęła się postać niejakiego Magnusa Chase'a. Jak już przed premierą Krwi Olimpu  w oczy czytelników, a przede wszystkim fanów serii rzuciło się to NAZWISKO. Nie znając jeszcze zawartych w powieści informacji, obstawiałam, że naszym następnym ulubionym bohaterem stanie się jeden z braci Annabeth. Raczej nie brałam pod uwagę faktu, że pisarz rzuci nam taki wspaniały kęs bez żadnego powodu. Jednak już po lekturze... Powiedzcie mi, moi drodzy, ilu z Was nie da sobie obciąć ręki za to, że Magnus Chase należy do tej części rodziny, wujka i kuzynów, z którymi Annabeth i jej najbliższa rodzina nie utrzymuje żadnego kontaktu z powodu "jakiś błahych " nieporozumień? Mogę się założyć, że tym nieporozumieniem niewątpliwie będzie fakt pewnej przynależności do różnych panteonów. :3


Źródło
Moja reakcja wyglądała mniej-więcej właśnie tak, kiedy zaczęłam snuć domysły.

Będąc już przy temacie kolejnej trylogii z "innym boskim panteonem", trudno nie zauważyć pewnej zależności, która rodzi się na naszych oczach. Czyż tuż po pięcioczęściowym cyklu o Percym Jacksonie nie dostaliśmy trylogii z Sadie i Carterem wraz z egipską spółką, tylko po to, aby później wrócić do kolejnej greckiej przepowiedni, bardziej rozbudowanego, ale jednak znanego nam uniwersum, żeby następnie z informacji wydawniczych dowiedzieć się, że autor planuje KOLEJNĄ trylogię z innym systemem bóstw? Być może to tylko piękne nadzieje mojego fanowskiego serduszka, aczkolwiek to są takie piękne nadzieje... Może po asgardzkiej trylogii znów dane nam będzie spotkać się ze znanymi i ukochanymi bohaterami? Może Rick Riordan od samego początku planuje coś większego, coś niesamowitego.... I doczekamy się cyklu, w którym spotykają się nie tylko różne odzwierciedlenia bogów rzymskich i greckich, ale także bogowie egipscy i nordyccy? Przy tej teorii warto nie zapominać, że po Znaku Ateny oraz Domu Hadesa dostaliśmy od pisarza dwa opowiadania, w których kolejno spotykają się Percy i Carter oraz Annabeth i Sadie. Poza tym w pierwszej części o bogach egipskich, kiedy Carter i Sadie dopiero co zapoznają się z tym światem, ich przewodnik informuje ich, że tereny Nowego Jorku należą do innych bogów i lepiej im nie przeszkadzać, hmmm.... :-D

Tak więc, mój kochany Mistrzu, Ricku Riordanie, co wspaniałego planujesz dla swych ukochanych czytelników?  

Również może Ci się spodobać

9 nie zagryzła klawiatura

  1. Właśnie znalazłam, co napisałam o Krwi Olimpu 7 miesięcy temu: "Percy zacznie chodzić z Rachel. :3 Ach nie, to tylko moje marzenia! ;(Będzie rozróba, wiele osób zginie(misje do 3 osób, a ich jest 7; czarne myśli?!). Ledwo co, ale dadzą radę! Połączą obozy może... Chociaż nie wiem, czy wszystko będzie takie wyklarowane przy zakończeniu. Naprawdę Rick jest całkowicie nieobliczalny." xD Jestę jasnowiedzę?
    A na wiki jest napisane, że Magnus jest z tej strony rodziny, z którą ojciec Annabeth się nie widuje. http://camphalfblood.wikia.com/wiki/Magnus_Chase
    Znając wujka Ricka, może się okazać, że on też fangirluje Loki'ego i zrobi go takiego bad boya, jak Anubisa. AWWWW.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, no faktycznie. :-P Ale, żeby Percy chodził z Rachel? No coś ty? Wiem, że nie lubisz Annabeth, ale że aż tak bardzo? xD
    Co do tych misji po 7. osób i po 3. - bardzo podobała mi się zagrywka z Leonem. Byłam przekonana, że on zginie, naprawdę - i zginął, ale żyje. Kocham Riordana! I jeszcze dostaliśmy takie happy endy u wszystkich po kolei, że nic tylko szukać jednorożca, bo na pewno gdzieś tam jeszcze się błąka. :-P Biedna ferajna, naprawdę mam nadzieję, że odpoczną i wrócą - wcale im źle nie życzę!, ja ich po prostu kocham miłością prawdziwą. :)
    Co do Magnusa - ciekawa jestem z której strony będzie "boski". Co prawda można wywnioskować z wypowiedzi Annabeth, że od matki, bo "wujek" może być jego ojcem, ale z tego co pamiętam, to w opisie była wzmianka o tym, jak jego matka mu mówi, żeby na kogoś uważał, hmmm...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaprosiłaś mnie to podzielenia się moim umysłem, więc niech się zacznie homilia:

    Zacznę od końca by dzielić się informacjami - wujek Rick ogłosił już Koronę Ptolemeusza, trzecią część wspólnej przygody Egiptu i Grecji. Sam osobiście zrobiłem całą chronologię wszystkich serii i wyszło mi, że Gaja pokonana została w 2010, Cień Węża skończył się w 2011 a Percy i Carter spotkali się mniej więcej w maju 2012.

    Magnus Chase - wiemy, że jego ojciec jest od strony Asgardu. Pojawiło się już (http://www.goodreads.com/book/show/15724396-the-sword-of-summer) streszczenie - mówi o śmierci matki Magnusa i jak pojawia się w jego życiu "wujek, którego do tej pory nie znał". Skoro Annabeth również wspominała o kuzynie i wujku można stwierdzić, że Frederick Chase ma dwoje rodzeństwa - siostrę (matkę Magnusa) oraz brata (wujka zarówno Magnusa jak i Annabeth).



    A propos ojca Magnusa... szczerze chciałbym by był nim Odyn. Wygląda na to, że rodzina Chase cieszy się opieką bóstw mądrości (Annabeth - Atena) więc może i Jednooki (który także jest nordyckim bogiem wiedzy) miałby swój udział w tej rodzinie.
    Dla mnie istnieje tylko jeden Loki - główny bohater serii "Kłamca" Jakuba Ćwieka - ale przyznam się, nie chciałbym żeby Loki Riordana był czarnym charakterem. Niech raz ktoś zrobi z Thora tego złego!


    A teraz Krew Olimpu... co mogę powiedzieć... podobało mi się. Najdziwniejsze jest to, że w swoich przemyśleniach przewidziałem ok. nie wiem... 30-40% książki (Dzięki, Apollo! ;D) m.in. śmierć i powrót Leo do Calypso, Hazel mianowana centurionem, bogowie Olimpu wpadający z pomocą na rydwanach a nawet taką głupotę jak związek Nico - chociaż nie parowałem go z Will'em, tylko z jakimś dowolnym synem Apollina.


    Reyna... ach, czy muszę zaczynać o niej? *____* NIECH ŻYJE KRÓLOWA!!!!! e...ekhm, dobra, nie może nie będę nich mówił o Reynie... pomińmy to ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, cieszę się, że wpadłeś. :)
    Muszę na początku napisać, ze nieźle mnie zaskoczyłeś informacjami o chronologii wszystkich wydarzeń. Byłam pewna, że akcja egipskiej trylogii miała miejsce jeszcze przed pokonaniem Gai. Chociaż właściwie wszystko się zgadza - jeśli asgardza trylogia ma mieć miejsce po "Krwi Olimpu", a po asgardzkiej trylogii dostaniemy coś egipsko-greckiego, to najprawdopodobniej Percy będzie żył już w Nowym Rzymie.
    Dobrze myślę?


    Poza tym, piszesz, że Rick ogłosił już "Koronę Ptolemeusza", trzecią część przygód Egiptu i Grecji. Czyli będzie to następna trylogia po asgardzkiej czy coś źle zrozumiałam?


    Co do "Krwi Olimpu", to oczywiście miałam swoje przemyślenia, ale aż do samego końca byłam pewna, że której z Siódemki zginie na śmierć, a nie tak tylko - trochę - ale - jeszcze - nie - całkiem. :-D I mam nadzieję, że w przyszłości dostaniemy trochę więcej Kalipso. Bardzo spodobała mi się ta postać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chronologię objaśnię Ci w następnym poście, bo będzie za długo. Powiem tylko, że wszystko obliczałem na podstawie dat urodzenia bohaterów :)


    "Korona Ptolemeusza" to trzecie opowiadanie egipsko-greckie. Przed tym były "Syn Sobka" i "Berło Serapisa" gdzie spotkali się Carter i Percy oraz Sadie i Annabeth. Teraz spotykają się we czwórkę a narratorem będzie Percy. Jeśli miałbym spekulować, rozgrywać się ono będzie jesień/zima 2012.


    Poza tym, nie wiemy czy "Magnus Chase i bogowie Asgardu" dzieje się po 2010. Może dziać się równolegle albo nawet przed, gdy grecka drużyna walczy z Kronosem.

    OdpowiedzUsuń
  6. A teraz chronologia. Wszystko bierze się na podstawie danych z książek, co powiedział Rick i dat urodzenia bohaterów. Opiszę tylko drugą serię, "Olimpijscy Herosi" bo pierwsza nie jest nam potrzebna.


    .10.2009 - Znika Jason
    13.12.2009 - Znika Percy
    16.12.2009 - Zaczyna się "Zagubiony Heros"
    21.12.2009 - Rozpoczyna się budowa Argo II
    .04.2010 - Percy budzi się i trenuje z Lupą
    19.06.2010 - Percy trafia do Rzymian; rozpoczyna się "Syn Neptuna"
    25.06.2010 - Argo II przybywa do Nowego Rzymu; rozpoczyna się "Znak Ateny"
    01.07.2010 - Percy i Annabeth wpadają do Tartaru
    05.07.2010 - Rozpoczyna się "Dom Hadesa"
    18.07.2010 - Kończy się "Dom Hadesa"
    01.08.2010 - Kończy się "Krew Olimpu"
    18.08.2010 - 17. urodziny Percy'ego.


    24.12.2010 - Carter i Julius Kane odwiedzają Sadie w Londynie - "Czerwona Piramida"
    17.03.2011 - 13. urodziny Sadie Kane - rozpoczyna się "Ognisty Tron"
    .09.2011 - Atak na Teksas - rozpoczyna się "Cień Węża"


    06.2012 - Spotykają się Carter i Percy ("Syn Sobka")
    06.2012 - Spotykają się Annabeth i Sadie ("Berło Serapisa")

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile bendzie częsci??

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tego co wiem, na razie autor podpisał umowę tylko na pierwszą. ;-)
    Ile dokładnie przewiduje, to zagadka. Ale stawiam na 3., jak było przy egipskiej trylogii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sądzę że ta seria będzie mieć 5 części, tak jak seria pj, ponieważ nazwa tej serii jest podobna do pj. Może moje przypuszczenia są złudne, ale myślę że mam rację.

    OdpowiedzUsuń

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl