Literackie miasteczko BookTag

14:02

Źródło

Cześć, moje wy potworki!

Ostatnio do czytania trafiły mi się na raz dwie wymagające pozycje i to jeszcze też z rodzaju takich, których nie chce się kończyć, tylko czytać, czytać, czytać... Dlatego też znalazłam w Internecie interesujący BookTag i postanowiłam stworzyć mniej wymagający post. Jak się okazało podczas tworzenia, wcale mniej wymagającym nazwać go nie można. Wybudowanie dobrze prosperującego miasta, w którym dziesięć najważniejszych funkcji pełnią postacie prosto wyjęte z kart książek, to moi drodzy, zadanie karkołomne. Tym bardziej, że na myśl non stop przychodziły mi postacie pokroju villianów i czarnych charakterów! Kto chciałby, żeby w jego miasteczku burmistrzem został bohater pokroju Hannibala Lectera? No dobra, może niektórzy z nas by chcieli. :)

Wiedzcie jednak, że starałam się wybierać odpowiedzialnie. Z naciskiem na starałamPozwólcie więc, że pokażę Wam, jak sytuacja wyglądałaby, gdyby  to mnie dopuszczono do podejmowania decyzji. <szaleńczy śmiech w tle> 




Oczywiście nie mogłam też przepuścić okazji, żeby jakoś nazwać to miasteczko. Klimatycznie, rzecz jasna. Wiecie, jak już macie bloga o tak pokręconej nazwie, a własnych czytelników przechrzciliście "potworkami", to nie możecie wymagać od siebie niczego mniejszego kalibru! :) A tak całkiem serio - naprawdę, naprawdę nie mogłam się powstrzymać i tym oto sposobem, pozwólcie, że przedstawię Wam dziesięciu najważniejszych obywateli miasteczka Mrok.

RATUSZ

Przyznam się Wam, że nad burmistrzem miasta zastanawiałam się najdłużej. Dopiero, kiedy spojrzałam na swoją półkę z książkami, dostałam olśnienia. A co z Czarownicą, Jaenelle Angelline? Kto inny lepiej podołałby funkcji lidera niż Królowa Ebon Askavi? Gdyby miało to jeszcze oznaczać przybycie Daemona, skakałabym z radości jak opętana! Nawet pomimo faktu, że występowałby jako Małżonek Jaenelle. Co tam, przecież raz się żyje, prawda? 

SKLEP

Za ladą sklepu w mym literackim miasteczku siedziałby nie kto inny, a - rzecz jasna - Saiman z cyklu o Kate Daniels. Potrafiący zmienić kształt swego ciała w ten sposób, że wygląda dokładnie tak, jak w tym momencie dokładnie chce, Saiman jest też geniuszem i źródłem informacji. Mógłby być szefem szpiegów, gdyby tylko miał na to ochotę, ale za to postanowił założyć sklep z wieloma ciekawymi i mało bezpiecznymi rupieciami, w którymi znajdziecie też artefakty. Wchodząc do tego sklepu, odnajdziecie wszystko to, czego szukaliście i... o wiele więcej.

Źródło

ZOO

Zoo to takie niefortunne określenie. Poza tym, bardzo mi brakuje w tym BookTagu jakiegoś odniesienia do stróżów prawda. Uzgodnijmy więc, że Z.O.O. to tylko taki skrót od Zrzeszonej Organizacji Ogryzek, którą rządzi nie kto inny, a wataha wilkołaków z Adamem Hauptmanem na czele! Nie sądzę, abym mogła powierzyć tę funkcję w lepsze łapy. A gdzie Adam i jego wataha, tam zawsze znajdzie się także Mercedes Thompson, a nie mogłabym powierzyć bezpieczeństwa mieszkańców miasta komuś choć o gram mniej opiekuńczemu i wrażliwemu na cudzą krzywdę. Z taką załogą wszyscy będą mogli spać spokojnie, zasypiając dzięki uspokajającej melodii, jaką jest wycie wilkołaka. 

KLUB i KAWIARNIA

Któż inny mógłby stanąć za ladą Kawiarni i pilnować interesu otwieranego nocą klubu, jeśli nie Tess, szefowa "Czegoś Na Ząb" w Pisanym szkarłatem? Ta kobieta potrafi uspokoić tłum jednym, groźnym spojrzeniem. Tym bardziej wtedy, kiedy trzeba by było zająć się trochę bardziej natrętnymi, grzeszącymi swą obecnością w tym przybytku gośćmi... Jestem pewna, że Tess miałaby kilka pomysłów, co z nimi zrobić.

SZKOŁA

W szkole znaleźliby się oczywiście Minewra Mcgonagall wraz z Albusem Dumbledore'em. Kto bowiem powiedział, że jak szkoła, to nie może być szkoła Magii i Czarodziejstwa? Może nie od razu Hogwart zbudowano... Poza tym, który uczeń by nie chciał, aby co roku główne egzaminy z przedmiotów zostawały odwoływane na skutek różnego rodzaju kłopotów, z jakimi musieliby się borykać młodzi i zdolni? No właśnie! 

MUZEUM

Muzeum, muzeum, muzeum... Kto chciałby pracować w muzeum? Pewnie znalazłoby się kilka rzeczywistych osób, nie potrafiłam jednak przekonać do tego żadnej tej fikcyjnej.  Tylko na mnie fukano, wywracano oczami i chrząkano ze zniesmaczeniem. Tak nie powinni zachowywać się żadni dorośli bohaterowie literaccy! Kto ich tak wychowywał? Swoją wartę w muzeum dostał zatem Mort z Korony w Mroku, autorstwa SJ Maas. Nie myślicie, że był zachwycony. Co to, to nie. Jednak po godzinach nalegań, dał się przekonać, gdy mu napomknęłam, że w muzeum znajduje się kilka wartych strzeżenia przedmiotów... i będzie miał też częściej okazję do irytowania innych ludzi. 

SZPITAL

Szpital zostawiłabym pod opieką Jemioły z heksalogii o Dorze Wilk. Nie ma się co czarować. Osoba, która dała radę tyle razy poskładać od nowa główną bohaterkę serii autorstwa Anety Jadowskiej, musi być osobą kompetentną, z wieloletnim doświadczeniem, a poza tym także ze smykałką do czynienia cudów!

BANK

W banku, który bardziej przypominałby skarbiec miasteczka, mieszkał..., ekhem, PRACOWAŁBY oczywiście Smaug z Hobbita. Jestem pewna, że byłby to najlepiej strzeżony bank w historii. Nie wspominając już z jaką chciwoś..., z jaką CHĘCIĄ, nasz ukochany Smaug pobierał by wszelkie drogocenne skarby i monety, aby schowa..., PRZECHOWYWAĆ je w bezpiecznym miejscu. Z dala od właścicie..., WŁAMYWACZY. Tak. To mogłoby się udać.

KSIĘGARNIA

Księgarnia, czyli najważniejsze miejsce w całym miasteczku! Kogo by tutaj przydzielić? Już nie wspominając, że chętnie postawiłabym pomiędzy regałami księgarni samą siebie, trudno mi było wybrać jakiegoś bohatera książkowego. W końcu zdecydowałam się na Daniela Sempere'a z Cienia wiatru i musicie przyznać, że to całkiem niezły wybór. Daniel, jako syn antykwariusza, a także chłopiec, który od najmłodszych lat przeżywał niesamowitą przygodę z powieściami, na pewno najlepiej nadaje się na opiekuna książek, pełniącego tę rolę z należytym respektem do świętości druku i poważaniem, z którym powinien być traktowany każdy mol książkowy. 

A jakie byłyby Wasze wybory? Może macie lepszy zamysł na bohaterów literackiego miasteczka? Podzielcie się ze mną swoimi pomysłami! 



Również może Ci się spodobać

0 nie zagryzła klawiatura

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl