O słowach, albo 15 cytatów, bo brak mi słów

17:04

Źródło
Bardzo zazdroszczę osobom, które bez żadnych większych trudności potrafią pisać o swoich uczuciach.  Mnie nie zawsze to wychodzi. Dzisiaj na przykład - mogłoby się zdawać, że taki zwykły, normalny dzień. Nie mogę się jednak powstrzymać od myśli, że pada na niego jakiś niewidoczny, ale całkiem odczuwalny cień smutku. I, co gorsza, wiem skąd się bierze. 

Rok temu, kiedy zmarł Terry Pratchett, z niewielką dozą ukrywanej złości i zazdrości czytałam wszystkie posty, w których fani oddawali pewnego rodzaju hołd pisarzowi. Napotykając na każdy następny podobny artykuł czułam się źle, bo sama nie potrafiłam w ten sposób przekazać swoich odczuć, chociaż bardzo chciałam. Długo zastanawiałam się jak to zrobić - mijały dnie, tygodnie, miesiące. 
Przyznam szczerze, że dzisiaj też nie wiem. Nie potrafię. 

Nie chcę też jednak znów zostawiać to bez słowa. Czuję, że to ważne, żebym pozostawiła na swoim blogu - czyli w miejscu, gdzie piszę, jak znów stałam się czegoś fanką, coś polubiłam, pokochałam, z czego się pośmiałam, czy przez co pozłościłam - pewnego rodzaju znak, który by mówił: Moje serce też jest złamane. 

Teraz jest mi przykro z powodu odejścia Terry'ego Pratchetta, wcześniej jednak nie raz śmiałam się dzięki niemu, świetnie bawiłam i zapoznawałam z niesamowitymi, pełnymi mądrości i humoru książkami. Pozwólcie więc, że podzielę się z Wami jednymi z moich ulubionych cytatów ze Świata Dysku.  



– JAK SIĘ NAZYWA TO UCZUCIE W GŁOWIE, UCZUCIE TĘSKNEGO ŻALU, ŻE RZECZY SĄ TAKIE, JAKIE NAJWYRAŹNIEJ SĄ?
– Chyba smutek, panie. A teraz...
– JESTEM ZASMUTKOWANY.

Mort

– Bo nie masz żadnego doświadczenia w pracy wróżki – wyjaśniła babcia.
(…)
– Wy też nie – oświadczyła.
– To prawda – przyznała babcia. – Ale chodzi o to… chodzi o to… chodzi o to, że nie mamy doświadczenia o wiele dłużej od ciebie.
Wyprawa czarownic


Ktoś musi przemawiać za tych, którzy sami nie mają głosu.
Kapelusz Pełen Nieba

Jeśli cokolwiek przygnębiało go bardziej niż własny cynizm, to fakt, że często nie był aż tak cyniczny jak prawdziwy świat.
Straż! Straż!

Na świecie istnieją podobno dwa rodzaje ludzi. Jedni kiedy dostają szklankę dokładnie w połowie napełnioną mówią:' Ta szklanka jest w połowie pełna'. Ci drudzy mówią:'Ta szklanka jest w połowie pusta'. Jednakże świat należy do tych, którzy patrzą na szklankę i mówią:'Co jest z tą szklanką? Przepraszam bardzo... No przepraszam... To ma być moja szklanka? Nie wydaje mi się. Moja szklanka była pełna. I większa od tej!'. A na drugim końcu baru świat pełen jest innego rodzaju osób, które mają szklanki pęknięte albo szklanki przewrócone (zwykle przez kogoś z tych, którzy żądali większych szklanek), albo całkiem nie mają szklanek, bo stały z tyłu i barman ich nie zauważył. 
 Prawda

– Ja­kiś wódz poszedł na­wet do więzienia zo­baczyć się z pre­mierem. [...]
– Dlacze­go mu­siał iść do więzienia?
– Wszys­tkich naszych po­lityków wsadza­my do więzienia, jak tyl­ko zos­taną wyb­ra­ni. Wy nie?
– Czemu?
– Żeby zao­szczędzić so­bie cza­su.
Ostatni kontynent


Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.
Maskarada


Krótko mówiąc, Mort należał do takich osób, które są groźniejsze niż worek grzechotników. Chciał mianowicie zrozumieć logikę praw rządzących wszechświatem.
Mort

Edukacja na Niewidocznym Uniwersytecie działała uświęconą przez wieki metodą umieszczania dużej grupy młodych ludzi w pobliżu dużego zbioru książek, w nadziei że coś przejdzie z jednych na drugich.
Ciekawe czasy


Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi. 
 Maskarada

Wiesz co jest największą tragedią tego świata? Ludzie, którzy nigdy nie odkryli, co naprawdę chcą robić i do czego mają zdolności. Synowie, którzy zostają kowalami, bo ich ojcowie byli kowalami. Ludzie, którzy mogliby fantastycznie grać na flecie, ale starzeją się i umierają, nie widząc żadnego instrumentu muzycznego, więc zostają oraczami. Ludzie obdarzeni talentem, którego nigdy nie poznają. A może nawet nie rodzą się w czasie, w którym mogliby go odkryć. 
Ruchome obrazki

Uczeni wyliczyli, że jest tylko jedna szansa na bilion, by zaistniało coś tak całkowicie absurdalnego. Jednak magowie obliczyli, że szanse jedna na bilion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć. 
Mort

Kiedy widzę, co życie robi z ludźmi, to Śmierć wcale nie jest taki najgorszy. 
 Kosiarz

Ludzie! Żyją w świecie, gdzie trawa wciąż jest zielona, gdzie codziennie wschodzi słońce, a kwiaty regularnie zmieniają się w owoce. A co im imponuje? Płaczące posągi. Zamiana wody w wino. Zwykły kwantowy efekt tunelowy, który i tak by się zdarzył, gdyby tylko ktoś zechciał poczekać parę zylionów lat. Jak gdyby zamiana słonecznego światła w wino, dokonywana przez winorośle, ich grona, czas i enzymy, nie była tysiąc razy bardziej cudowna i nie zdarzała się stale... 
 Pomniejsze bóstwa

Doskonale wiadomo, że istotnym warunkiem sukcesu jest brak wiedzy o niemożliwości tego, co człowiek próbuje osiągnąć. Osoba nie zdająca sobie sprawy z szansy porażki może być kijem wepchniętym w szprychy roweru historii. 
 Równoumagicznienie


Też macie swoje ulubione cytaty ze Świata Dysku

Również może Ci się spodobać

0 nie zagryzła klawiatura

Prenumarata :)

zBlogowani

zBLOGowani.pl